Vi ställer och tar ledigt 3-5 dagar så att etablissemanget får se följderna av sin nonchalanta behandling av den svenska åkeribranschen.

Vi ställer och tar ledigt 3-5 dagar så att etablissemanget får se följderna av sin nonchalanta behandling av den svenska åkeribranschen.
Man kan inte annat än förundras över den samhällsutveckling vi har sett de senaste åren. Är det verkligen ingen som ser att vårt land, och för all del även EU, faller ihop inifrån. Varför är det så sagolikt svårt att ingripa mot kriminell verksamhet?
Hur har våra politiker tänkt att vårt välfärdssystem skall fungera om den svarta ekonomin tillåts öka? Utvecklingen är, åtminstone för oss vanliga medborgare, både häpnadsväckande och skrämmande! Låt oss betrakta de senaste dagarnas händelser:
Åkare Åkesson sitter på sin kammare och tittar ut över det samhälle som uppenbarligen saknar all form av styrning!
Åkerinäringen är en viktig näring för Sverige. Den är landets blodomlopp som ser till att livsmedel når ut till butiker och kunder, den skapar jobb och bidrar till den ekonomiska tillväxten. Näringen omsätter drygt 100 miljarder kronor årligen vilket motsvarar cirka fyra procent av Sveriges BNP och branschen sysselsätter drygt 86 000 personer.
Åkare Åkesson sitter på sin kammare och tittar ut över det samhälle som uppenbarligen befinner sig i fritt fall! Aldrig tidigare under hela mitt långa liv har jag upplevt något liknande. Vi har politiska företrädare i det här landet som mer eller mindre tävlar om att inget förstå.
Som väntat har Christoffer Hallgren slutat vid trafikpolisen i Sundsvall. Det är ett hårt slag mot den centrala trafikutbildningen. Christoffer är fullt specialistutbildad inom trafikområdet och har lång praktisk erfarenhet av kontroll av yrkestrafik. Dessutom har han erfarenhet från att leda och genomföra alla polisens centrala trafikutbildningar.
Åkare Åkesson sitter på sin kammare och tittar ut över det samhälle som uppenbarligen saknar en politisk styrning med förmåga att hantera de problem landet står inför.
Fanns det en olympiad i flathet och inkompetens skulle Sverige inta samtliga pallplatser utan konkurrens! Föga smickrande för ett land som i årtionden varit ett föregångsland på många områden.
Här stannar Sverige tackar Pia Nilsson (S) gruppledare i trafikutskottet och Leif Pettersson (S) för svaret på vårt ifrågasättande av "ministerstyre på EU-nivå".
Jag läser några felaktigheter i en artikel om ny cabotagelagstiftning som jag vill reda ut. (S) och Sveriges regering anser att cabotagetransporter inte ska kunna staplas efter varandra, som sker idag. När EU-kommissionen nu förbereder lagförslag inför nästa höst har därför preliminära positioner tagits fram efter samtal med åkeribranschens parter. Dessa går ut på att cabotage ska vara tillfälligt och att missbruk ska kunna stävjas genom tydligare regler och enklare kontroll.
Under gångna veckan uppmärksammade #Härstannarsverige ett dokument som talade om att staten Sverige ställer sig positiva till lättnader inom cabotagereglementet som reglerar huruvida utländska lastbilar inom lagens råmärken kan och får utföra inrikestransporter i samband med inkommande internationell transport i en medlemsstat.