Skip to content
  • Korsordsvinnare
  • PRENUMERERA NU
  • Mina sidor
  • Kontakt
  • Annonsera
Tidningen Proffs - En RIKTIG Lastbilstidning
  • Hem
  • Krönika
  • Ledare
  • Debatt
  • Branschens hemsidor
  • Webb-TV
  • PODD
  • Sök
  • PREMIUM INFO

Tyskt försök också på landsväg

Nu ska de långa fordonskombinationerna på 25,25 meter, så kallade modulvagntåg, inte bara få köras på motorvägarna i Tyskland. Delstaterna Nie...

Chaufförer hjälp i jakt på stulna lastbilar

På bara några år har antalet stulna lastbilar och trailers i Danmark fyrdubblats. Därför samarbetar nu försäkringsbolag och åkare i en allt me...

Hål för miljoner

De tyska delstaterna reparerar årligen vägar för cirka 100 miljoner euro (cirka 850 miljoner svenska kronor). Efter två hårda vintrar ska nu den ...

Lyckligt slut för en gammal lastbil

En lastbil som kommer direkt från fabriken är kanske inte helt så ny som köparen tror. En tredjedel av totalvikten utgörs av återvunnen metall. ...

Det saknas utrymme för harmoni i trafiken

En bristfällig hastighetsövervakning på våra svenska vägar har uppmärksammats också från ett EU-perspektiv. Det är alltså inte bara vi trafikanter som kunnat konstatera att risken att åka fast för flagranta hastighetsöverträdelser är alldeles för liten i Sverige.

Låga ”debatter” sänker oss inte

Under månaden som gått har jag i internetforum tyvärr läst en del märkliga utlåtanden om TIA samt det jag och alla övriga i styrelsen jobbar för. Jag vill därför inledningsvis förklara, förtydliga och markera hur jag och vi andra i styrelsen vill föra framtida debatter.

Lastbilar släpper ut fem procent av totala koldioxidutsläppen

De nyaste Euro 5-lastbilarna släpper i genomsnitt ut 95 procent mindre av de mest miljöskadliga ämnena, sedan den första euronormen introducerades...

Nya hållbarhetsregler för biobränslen

Tyskland skjuter på kravet på hållbarhetscertifikat för biobränslen, då andra EU-länder inte infört kraven ännu och detta skulle innebära et...

Paris förbjuder SUV:ar?

Paris, Lyon, Grenoble och Aix-en-Provence planerar att förbjuda SUV:ar och dieselbilar utan partikelfilter....

Samuelsson krävs på 237 millioner euro

MAN misstänks ha betalat stora summor som mutor för att få kontrakt på lastbilar och bussar under den tid som Håkan Samuelsson satt som vd. Enlig...
← Föregående 1 … 996 997 998 999 1 000 … 1 108 Nästa →
Senaste numret

25 JULI 2025

Proffs är tidningen som vågar sätta fingret på problemen i branschen! Vi riktar oss till alla som varje dag och natt, året runt, arbetar med vägtransporter - och som vill att konkurrensen om uppdragen ska ske på lika villkor. Tycker du som vi? Då ska du absolut prenumerera på - eller annonsera i - tidningen Proffs!
E-TIDNINGEN PAPPERSTIDNINGEN

Annonser

Senaste nyheterna

  1. 23 eActros 600 till tyskt åkeri
  2. M Sverige: Euro NCAP:s ”pekskärmskrav” är ett steg i rätt riktning
  3. En av tio transporterar hunden olagligt i sitt fordon
  4. Sveriges Åkeriföretag: Regeringens besked om Öresundsregionen bra
  5. IVECO levererar 785 fordon till de nederländska väpnade styrkorna

Branschens hemsidor

Söker du företag i branschen? Du hittar dem här: Till Branschens hemsidor »

Annonser

Huvudkontor
Vägpress AB/Tidningen Proffs
Kungsholms strand 177
112 48 Stockholm
Proffs, redaktionen
Kornhultsvägen 19
312 53 Hishult
Tel. 0708 - 15 33 45
goran@vagpress.se
Queen of the Road
Kungsholms strand 177
112 48 Stockholm
Annonsera
Tel. 08 - 653 83 80
annons@vagpress.se
Personuppgifter
Personuppgifter/GDPR
tidningenproffs.se använder sig av cookies för att förbättra er upplevelse av sidan.OkNejIntegritetspolicy