Skip to content
  • Korsordsvinnare
  • PRENUMERERA NU
  • Mina sidor
  • Kontakt
  • Annonsera
Tidningen Proffs - En RIKTIG Lastbilstidning
  • Hem
  • Krönika
  • Ledare
  • Debatt
  • Branschens hemsidor
  • Webb-TV
  • PODD
  • Sök
  • PREMIUM INFO

Föreslår lag om vinterdäck redan i år

För att minska olyckor och trafikstörningar där tunga fordon är inblandade föreslår Trafikverket och Transportstyrelsen att det införs krav på...

Sökes: Världens bästa förare

Scania Driver Competitions, världens största tävling för förare av tunga fordon, arrangeras nästa år för femte gången.Sedan starten 2003 har ...

ROR-axlar även i framtiden

Pressinformation från Meritor har tidigare gjort gällande att produktionen av släpvagnsaxlar i Wales kommer att upphöra i augusti i år. Bevola, n...

Leif Östlings avtal förlängt

Scanias styrelse har beslutat förlänga verkställande direktören Leif Östlings anställningsavtal med tre år, till och med den 31 mars 2015.Styre...

Dolt vinschfäste till Amarok

Nu lanseras ett krocktestat och EU-godkänt dolt vinschfäste för Volkswagen Amarok. Modellen kallas för "Hidden mount" och byggs in bakom kofångar...

Ny digital färdskrivare från VDO

Den nya generationen digitala färdskrivare kommer förhoppningsvis att betyda färre nackdelar för åkerier och chaufförer. "Tidsstölden" som tidigare varit ett starkt hot mot konkurrensen för många åkerier, kommer förhoppningsvis att snart vara ett minne blott.
Men givetvis är inget i livet gratis. Alla som vill kunna dra nytta av fördelarna i "generation 2" måste också investera i en ny färdskrivare.

Volvo räknar varje droppe

Volvo Lastvagnar startar en kampanj för att öka kunskaperna om bränsleeffektivitet, Varje droppe räknas. - Bränsleförbrukningen kan sänkas väs...
Kan rulla på som vanligt.Fotograf: Göran Rosengren

Frode Laursen frias i cabotagemål

Det blev friande dom för Frode Laursens koncernchef Thorkil Andersen i det uppmärksammade cabotagemålet i Västmanlands tingsrätt. Enligt tingsrätten hade åklagaren inte kunnat visa att företaget bedrivit inrikes transporter i Sverige som varit mer än tillfälliga.

De märker kanske inte hur avskydda de är?

Människor med mod och utan aggressivitet skulle vi behöva fler av. Både runt om i världen när oroshärdar blossar upp och i trafiken.

Trafikundervisningen måste förbättras

Tusentals barn i Sverige drabbas varje år av trafikolyckor. Även om många barn inte själva skadas fysiskt vid alla krascher så drabbas de av att syskon, föräldrar och närstående har skadats. Vi måste därför se på barnen och deras utsatthet på ett nytt sätt i det nationella trafiksäkerhetsarbetet.

← Föregående 1 … 990 991 992 993 994 … 1 108 Nästa →
Senaste numret

25 JULI 2025

Proffs är tidningen som vågar sätta fingret på problemen i branschen! Vi riktar oss till alla som varje dag och natt, året runt, arbetar med vägtransporter - och som vill att konkurrensen om uppdragen ska ske på lika villkor. Tycker du som vi? Då ska du absolut prenumerera på - eller annonsera i - tidningen Proffs!
E-TIDNINGEN PAPPERSTIDNINGEN

Annonser

Senaste nyheterna

  1. Vad händer om jag vägrar ett PEth-prov?
  2. Transportföretagen får förtroende i nationella utbildningsråd
  3. DKV Mobilitys nya verktyg för effektiv fordonshantering
  4. Han ska ta sig jorden runt på 8 månader – med ID. Buzz
  5. 23 eActros 600 till tyskt åkeri

Branschens hemsidor

Söker du företag i branschen? Du hittar dem här: Till Branschens hemsidor »

Annonser

Huvudkontor
Vägpress AB/Tidningen Proffs
Kungsholms strand 177
112 48 Stockholm
Proffs, redaktionen
Kornhultsvägen 19
312 53 Hishult
Tel. 0708 - 15 33 45
goran@vagpress.se
Queen of the Road
Kungsholms strand 177
112 48 Stockholm
Annonsera
Tel. 08 - 653 83 80
annons@vagpress.se
Personuppgifter
Personuppgifter/GDPR
tidningenproffs.se använder sig av cookies för att förbättra er upplevelse av sidan.OkNejIntegritetspolicy