Skip to content
  • Korsordsvinnare
  • PRENUMERERA NU
  • Mina sidor
  • Kontakt
  • Annonsera
Tidningen Proffs - En RIKTIG Lastbilstidning
  • Hem
  • Krönika
  • Ledare
  • Debatt
  • Branschens hemsidor
  • Webb-TV
  • PODD
  • Sök
  • PREMIUM INFO

Snabb och effektiv omlastning

Snabb och effektiv omlastning mellan fartyg, tåg och lastbilar. Det är huvudtanken bakom en stor utvidgning av Malmö hamn som svenskdanska hamnbola...

Fler egenföretagare, färre arbetstagare omkom i arbetsolyckor 2008

53 anställda, varav fem kvinnor, och 14 egenföretagare omkom i arbetsolyckor 2008. Året innan var motsvarande uppgifter 65 respektive 10. Två utl?...

Scania V8 fyller 40

Kraften, känslan och det omisskännliga ljudet hör till det som gör Scanias V8-motor legendarisk. Den i många läger hyllade maskinen såg i sin f...

Försäkra din bil mot ”tvåor”

En försäkring som säkerställer att bilen går igenom den årliga kontrollbesiktningen. En dröm? Nej, snarare ett försäkringsalternativ som fung...

Norsk post levereras med Iveco

Iveco Norge AB och Posten Norge AB har tecknat ett ramavtal som innebär att Iveco levererar samtliga transportbilar från 5,2-12 tons totalvikt. Avta...

Ny vagn förenklar lastning och lossning

En ny unik järnvägsvagn har nyligen haft världspremiär hos kökstillverkaren Ballingslöv, kund hos Green Cargo. På ett enkelt sätt kan nu lastb...

Ny svensk bilfabrik i Nödinge

Ägargruppen bakom Autoadapt AB och Alelion Batteries AB håller på att bygga upp en ny fabrik för elbilar i Ale Kommun. Avtal är tecknat för seri...

Tunga Rallyt fyller 16

Motorhistoriska Sällskapet och Volvo Lastvagnar Veteranfordonsklubben arrangerar för sextonde året Tunga Rallyt Väst för Lastbilar och bussar min...

Väldresserad ”Fido” lossar lasten lätt

Ett nytt hjälpmedel för att lossa pallgods har sett dagens ljus hos Leif Åhl Verkstad AB. En liten pallvagn kopplad till trucken släpar enkelt ut ...

Fulla spår – men inte ett spår av tågen

Det är fullt på spåren. Därför kan inte fler transporter gå via järnväg eller fler människor ta tåget till jobbet. Därför fungerar inte konkurrensen riktigt som den borde inom järnvägsnäringen - det finns helt enkelt för lite spårutrymme för att alla intresserade aktörer ska få plats.
← Föregående 1 … 1 056 1 057 1 058 1 059 1 060 … 1 104 Nästa →
Senaste numret

27 JUNI 2025

Proffs är tidningen som vågar sätta fingret på problemen i branschen! Vi riktar oss till alla som varje dag och natt, året runt, arbetar med vägtransporter - och som vill att konkurrensen om uppdragen ska ske på lika villkor. Tycker du som vi? Då ska du absolut prenumerera på - eller annonsera i - tidningen Proffs!
E-TIDNINGEN PAPPERSTIDNINGEN

Annonser

Senaste nyheterna

  1. ”Bråttomtransport” klampades – krav på 208 000 efter grova överträdelser
  2. Semestertips: Motorsport i fokus på World of Volvo
  3. 1,3 ton kokain hittades i container – elva fälls i omfattande narkotikamål
  4. Här rullar mjölken elektriskt – med eActros 600
  5. Magnus bytte scenljus mot tunnelmörker

Branschens hemsidor

Söker du företag i branschen? Du hittar dem här: Till Branschens hemsidor »

Annonser

Huvudkontor
Vägpress AB/Tidningen Proffs
Kungsholms strand 177
112 48 Stockholm
Proffs, redaktionen
Kornhultsvägen 19
312 53 Hishult
Tel. 0708 - 15 33 45
goran@vagpress.se
Queen of the Road
Kungsholms strand 177
112 48 Stockholm
Annonsera
Tel. 08 - 653 83 80
annons@vagpress.se
Personuppgifter
Personuppgifter/GDPR
tidningenproffs.se använder sig av cookies för att förbättra er upplevelse av sidan.OkNejIntegritetspolicy