Insändare

Listar alla artiklar taggade med: Insändare

”Trots klampning och beställaransvar så gick det åt helvete – för mig”

Gunnar drev ett familjeåkeri i tredje generation. Nyligen försattes företaget i konkurs. Han är tacksam för att hans pappa slapp att uppleva konkursen men blir förbannad på politiker som tillåter den olagliga trafiken att rulla vidare. De 100 miljonerna som regeringen avsatt för kampen mot det otillåtna cabotaget, kallar Gunnar för ”reklampengar”. Läs hans insändare:
Hultsteins

Transportstyrelsens hembesök påminner om dåtida husförhör

Insändarskribenten Bengt Södersten ventilerar sina åsikter om några artiklar som vi publicerade i årets januarinummer. Bland annat jämför han Transportstyrelsen med prästers hembesök i forna dagar, då "pigor och drängar låg sömnlösa flera nätter i förväg".

Yara

Är varm öl det största hotet mot branschen?

Nu ska vi prata allvar.
Personligen tycker jag numera att Sveriges åkare kan hålla käften och ta att de blir utmanövrerade av billig, utländsk arbetskraft.
Skyll er själva! Ni verkar ju ändå ha noll intresse av att göra nåt åt saken.

Aspök
INSÄNDARE

Åkarens julklapp:

Du får sparken – God jul – och hälsa familjen!

Mitt namn är Per Petersson, jag bor i Skånes Fagerhult och med denna text ska jag försöka beskriva det värsta jag har varit med om under mina 16 år i chaufförsyrket.
Fredagen den 20 december fick jag ett sms jag inte trodde någon arbetsgivare skulle kunna förmå sig att skicka...

TRP

Maktfullkomliga fjantar och marionetter

Det märks tydligt att representanter i maktställning inte gärna tar tag i problemen med olagligt cabotage, kriminalitet och stölder som är resultatet av den fria rörligheten inom EU.

Daf

Vakna, tag ställning kollegor!

SÅ-styrelsen marscherar med beslutsamhet och stor handlingskraft (de är ju begåvade och erfarna affärsmän) mot sammanslagning av SÅ och Transportgruppen.

TRP

Rätt material men ändå så fel

Så blev det vinter och genast infann sig problemet med stillastående lastbilar längs vägarna.
I norra delarna av mellersta Blekinge hittade jag detta ekipage (bilden) som inte tog sig fram.

Hultsteins

ADR-skylten betyder ”Kom och ta mig”

Man tycker man gör en god sak, och vad får man?? Jo, böter.
Alltså, den orangefärgade skylten som sitter fram och bak på våra fordon, då vi kör farligt gods, är inget mer än en skylt som det står "kom och ta mig".

Nokian

Är detta sund konkurrens?

Det hela började med utredningar och förslag att korta våra 24-metersekipage till 18 meter, allt för trafiksäkerheten. I en hast ändrades till 25,25 m för att utländska transportörer skulle kunna konkurera på lika villkor. Blev det trafiksäkrare att öka från 24 till 25,25 meter?
Jag har ännu inte förstått logiken - och lär väl aldrig göra det...

VBG onspot