Bring vill säga upp ett stort antal anställda. Initialt har siffran 200 nämnts från Brings sida, men annan information gör gällande att det kan röra sig om många fler.
![Fotograf: Lastbilsfoton.se / arkivbild](https://www.tidningenproffs.se/wp-content/uploads/2018/02/Bring_1609041.png)
Listar alla artiklar taggade med: Bring
Bring vill säga upp ett stort antal anställda. Initialt har siffran 200 nämnts från Brings sida, men annan information gör gällande att det kan röra sig om många fler.
Bring i Sverige har en lastvagnsflotta på över 300 tunga lastbilar. Nu investerar man i 52 nya Volvobilar som kommer att köras på HVO. HVO fungerar som vanlig diesel och minskar CO2-utsläppen med upp till 90 procent, vilket är tänkt att göra Brings vägtransporter "grönare".
I mitten av oktober förra året stoppades en Bring-profilerad skåpbil av trafikpolisen i Helsingborg i en rutinkontroll som resulterade i ett konstaterat överlass, falskt körkort och två gripna personer. Men, det skulle komma mera.
Bring lägger ner nästan all distribution i Borlänge och Maserfrakt tar över.
Transportföretaget West Cargo Vårgårda AB har köpts upp av norskägda Bring. Med detta stärker Bring sitt svenska inrikesnätverk samtidigt som man tar ytterligare ett steg i sin offensiva strävan att positionera sig i täten bland de nordiska logistikföretagen.
Bring har utsett Ralf Ekdahl till chef för sin inrikes gods- och lagerverksamhet i Sverige. Ralf Ekdahl har siktet inställt på att växa verksamheten.
Förra fredagen, den ??16 mars, blev en polsk lastbil stoppad av Statens Vegvesen på Notodden i Norge, misstänkt för att ha utfört olaglig cabotagekörning. Ansvarig för uppdraget var Bring Cargo. Godset tillhörde aluminiumföretaget Hydro på Karmøy.
Som på en given signal började telefonerna på redaktionen plötsligt att ringa extra mycket. Tipsare berättade ivrigt att några inspektörer hos Statens Vegvesen i norska Voss hade stoppat två lastbilar som misstänktes för illegala cabotagetransporter. Det ena ekipaget var svenskt och drog en trailer lastad med styckegods för speditören Kuehne & Nagel och kördes av en polsk chaufför. Det andra ekipaget tillhörde polska Auto Stuba, även här en polsk förare, som drog en kyltrailer lastad med fisk från Austevoll Fiskeindustri.