Hugos skapelser av lera skapar en mardröm för Sara. Foto: POL och Be-Reel Films. Hugos skapelser av lera skapar en mardröm för Sara. Foto: POL och Be-Reel Films.

Brings psykologiska humorthriller i ny kampanj

Bring har en humoristisk sida som har kommit till uttryck dels 1 april, men även i en ny reklamkampanj i form av en serie psykologiska humorthrillers. ”Kul att skapa rolig reklam i en värld full av konflikter och kaos”, säger reklambyrån POL och B-Reel Films.

Bring expanderar på den svenska marknaden, men att Bring levererar paketen när du handlar på nätet kändes inte tillräckligt intressant nog att göra en reklamkampanj av. I stället för att fråga sig vad Bring levererar, fann de svaret i hur, till vem och varför.

Lösningen blev en serie psykologiska humorthrillers som handlar om att försöka sabotera leveranserna.
– Men oavsett ansträngningarna levererar Bring gång på gång, säger Gisela Björkgren, marknadschef för konsumentkommunikation på Bring.
Kampanjen är utvecklad av reklambyrån POL och producerad av B-Reel Films.

Den senaste ”thrillern” handlar om att de flesta människor har levt med någon som plötsligt skaffat sig en alltförtärande hobby. Eller varit den personen själv. För många exploderade hobbyintresset under covid-pandemin. Oavsett om det gällde att trimma bonsaiträd, yoga, sticka, måla eller dreja så svämmade världens hem över av hobbyutrustning levererad smittfritt via paket utanför dörren, i paketboxar eller brevlådor.

För vissa gick det över, men andra lever fortfarande i mardrömmen.

Huvudpersonen Saras sambo Hugo har precis fått idén att börja med keramik igen, till Saras stora förskräckelse. Sara försöker hindra Hugo att beställa mer material, men i filmen lyckas hon inte stoppa Brings leveranser. Det är miljön för en ny genre i reklamfilmer – den psykologiska komedithrillern.

Bring har älskat att dyka in i Hugos ”leruniversum” och Saras ”bojkottstrategier”.
– I en värld full av konflikter, lågkonjunkturer och kaos är det riktigt trevligt att kunna skapa reklam som känns lite roliga, konstiga och annorlunda, säger Thea Bjørndal Iversen och Pia Lystad, kreatörer på Pol.

Nu ställer Bring den stora frågan: Vem hejar du på? Hugo eller Sara? Se filmen här.

Men det räcker inte bara med thrillers. Den 1 april lade Bring ut ett aprilskämt, även det i form av film, om en satsning på EAI, det vill säga estetisk AI. Snart skulle Bring ha 150 estetiska AI-robotar på terminalen i Västberga. Du kan se filmen här.

Konst behövs även på terminaler varför Bring snart skulle ha 150 estetiska AI-robotar på terminalen i Västberga. Foto: Bring.
Konst behövs även på terminaler varför Bring snart skulle ha 150 estetiska AI-robotar på terminalen i Västberga. Foto: Bring.

Om artikeln

Publicerad: 2024-04-05 14:45
Kategori: Nyheter
Taggar: AI-robot Be-Reel Films Bring E-handel EAI-robot Godstransport Komedithrillers Lagerhållning Paketleverans POL Reklamkampanj