Foto: Proffs/arkiv.

Bring växer i Sverige

Den 18 februari lade Posten Norge fram sitt årsresultat för 2021. Deras svenska paketverksamhet, som drivs under namnet Bring, ökade med 58 procent jämfört med 2020. Koncernen som helhet ökade omsättningen med 720 miljoner norska kronor.

Sedan pandemin svepte över världen har antalet personer som handlar på nätet ökat rejält. Bring är ett av företagen som passat på att satsa på utvecklingen med bland annat nya projektet Shelfless som drivs av Dreamlogistics. Nu visar siffrorna för 2021 att deras paketvolymer för den svenska e-handeln ökade med 58 procent jämfört med 2020.

Mona Zuko, sälj- och marknadsdirektör för e-handel och logistik i Bring, tycker det är fantastiskt att de lyckats öka så mycket jämfört med rekordnivåerna 2020.
– Det är ett kvitto på att de satsningar vi gjort på att utveckla våra tjänster, gröna leveranser och flexibilitet har tagits väl emot av marknaden, säger hon.

Företaget har under året utökat med fler utlämningsställen och skapat nya samarbeten för paketleveranser; bland annat tillsammans med Early Bird och skolskjutsföretaget Samtrans.
– Under året har vi jobbat med vår tjänsteportfölj, och inom kort lanserar vi postlådepaket i samarbete med Early Bird. Dessutom har vi investerat i elfordon och etablerat samarbeten som hjälper oss i den gröna omställningen. Under 2022 siktar vi på att bli fossilfria i drygt 250 ytterligare orter, säger Mona Zuko.

Koncernen som helhet hade en omsättning på 24 716 miljoner norska kronor, en ökning med 720 miljoner jämfört med 2020.

Om artikeln

Publicerad: 2022-02-21 11:00
Kategori: Nyheter
Taggar: Årsresultat Bring Gods i Lager Paketleverans Pamde Posten Norge Postlådepaket transporter