
Åsikter


Här stannar Sverige har inte stannat

Åkaren i Sverige om ”Octet-strulet”:
”Polisledningen har inte det minsta intresse av trafikövervakning”

M: ”Lag och ordning och konkurrenskraft”

C: Det saknas 25 miljarder i regeringens vägsatsning

Morell (SD): ”Det största problemet är trafikpolisens utarmning”

Regeringen 700 miljarder på järnväg, väg och sjöfart
(S): ”Det är slut med tider av underinvesteringar”
Igår, onsdagen den 23 maj, röstade riksdagen om beställaransvar vid köp av transporter. För oss socialdemokrater är ett skärpt beställaransvar ett viktigt steg i arbetet för ordning och reda på vägarna.

Bränslet blir dyrare – är det slutkört nu?
Jag har under hela mitt yrkesverksamma liv ägnat mig åt det roligaste jag vet. Att köra lastbil. Jag var från början anställd chaufför under närmare 20 år. De senaste 20 åren har jag varit "egen" åkare och som mest haft åtta anställda.

Slutreplik av Thomas Morell:
Alla är välkomna i kampen mot de kriminella – även Pia Nilsson
Pia Nilsson lägger mer tid och intresse kring vilka sverigedemokraterna skall samarbeta med efter valet. För att stilla nyfikenheten en smula, kan jag meddela att alla som ställer upp på arbetet att begränsa de kriminellas framfart i vårt samhälle är välkomna i den kampen, även Pia Nilsson.

Skärpt beställaransvar – ett slag i luften
Man har skärpt en ickefråga
Ett skärpt beställaransvar kan bli verklighet redan till sommaren, den 1 juli närmare bestämt. Är det nu vi ska jubla? Eller gråta?
Propositionen är i min värld en besvikelse och de "tuffare tagen" är ett sällan skådat slag i luften. Det blir tydligt när man läst mer än rubriken i pressmeddelandet från regeringen.