Volvo tar täten igen

Volvo Lastvagnar återtog under 2008 positionen som marknadsledare på den svenska lastbilsmarknaden över 16 ton. På en totalt sett ökande marknad ...

Volvo Lastvagnar återtog under 2008 positionen som marknadsledare på den svenska lastbilsmarknaden över 16 ton. På en totalt sett ökande marknad (+ 2,5 procent) ökade Volvo sin marknadsandel med drygt en procentenhet och fick 2604 lastbilar registrerade.
Även på den medeltunga sidan, 10-16 ton, var Volvo marknadsledande under 2008.
– Det är verkligt glädjande att vi tar marknadsledarskapet på vår hemmamarknad, säger
Hans Börjesson, regionchef för Volvo Lastvagnar i Norden.
En av förklaringarna till fjolårets lyckade resultat tror Börjesson beror på den kraftfulla och nylanserade produktportföljen
– Just nu upplever hela lastbilsmarknaden tillsammans med övrig industri som bekant en stor osäkerhet. Men vi fortsätter vår aggressiva lansering av nyheter för att vara på topp i kundernas medvetande och ytterligare stärka vår konkurrenskraft när marknaden tar ny fart, säger Hans Börjesson.

Om artikeln

Publicerad: 2009-01-30 00:00
Kategori: Nyheter
Taggar: