Under kvalitetsveckan samlades Cabonlines team i Stinsen, Sollentuna, för att genomföra grundliga kontroller av varje bil. Inspektionen omfattar bland annat däck, alkolås, taxametrar, prisinformation och bilens allmänna skick. Eventuella brister åtgärdades direkt på plats.
Kvalitetsveckan är inte bara en kontroll av våra fordon det är också ett tillfälle att träffa våra förare och åkare.
– De gör ett fantastiskt arbete varje dag, och jag känner mig så stolt när jag ser vilka duktiga och engagerade medarbetare vi har ute i våra bilar, säger Kicki Erkers, regionchef för Cabonline Stockholm.
Kvalitetsveckorna är en del av Cabonlines systematiska kvalitetsarbete och genomförs två gånger per år i olika regioner. Genom dessa kontroller säkerställs att samtliga fordon uppfyller bolagets högt ställda krav på säkerhet, service och tillgänglighet.
Fakta om kontrollen
• När: 3–6 november i Stinsen, Sollentuna
• Antal kontrollerade bilar: 1 500
• Fokusområden: säkerhet, skick och utrustning
Cabonline är Nordens ledande taxiföretag med cirka 2 100 anslutna åkerier och cirka 3 800 bilar på 175 orter i Sverige, Norge och Finland. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som Sverigetaxi, TaxiKurir, Taxi Skåne, Umeå Taxi, Norgestaxi, Fixu Taxi, Kovanen och Flygtaxi. Cabonline erbjuder säker och tillgänglig mobilitet för offentlig sektor, företag och privatresenärer.
Genom Cabonline får åkerierna tillgång till attraktiva kundavtal, stöd från branschledande teknikutveckling samt nytta av stordriftsfördelar, effektiv service och en gemensam infrastruktur. Gruppen omsatte 2024 cirka 4,7 mdr SEK

Foto: Cabonline.


