Målet med samarbetet är att säkerställa hög tillgänglighet på släpvagnar för kunderna. För att möta detta har 24/7 Assistance genomgått omfattande utbildning i Schmitz Cargobulls produkter, med särskilt fokus på företagets egna kylaggregat, S.CU.
Cargobull Euroservice erbjuder hjälp tills dess att driftstopp eller serviceåtgärd är avslutad. Tjänsterna omfattar bland annat bärgning, däckservice, el- och kylreparationer samt rådgivning i juridiska frågor och hantering av ersättningsfordon. Tjänsten är tillgänglig oavsett om kunden har ett serviceavtal eller inte.
Samarbetet innebär också ett närmare tekniskt stöd mellan 24/7 Assistance och Schmitz Cargobulls egna specialister. Enligt 24/7 Assistances vd Jarno Bor är detta ett steg mot att höja servicenivån ytterligare och utveckla nya digitala lösningar.
I dagsläget finns cirka 1 400 auktoriserade servicepartners för Schmitz Cargobull i Europa. Dessa får kontinuerlig utbildning för att upprätthålla och vidareutveckla sin kompetens inom företagets produkter och tjänster.