Foto: Schmitz Cargobull Foto: Schmitz Cargobull

Schmitz Cargobull stärker sin service med 24/7 Assistance

Schmitz Cargobull har inlett ett samarbete med tjänsteleverantören 24/7 Assistance för att stärka och utveckla sitt befintliga stödsystem, Cargobull Euroservice. 24/7 Assistance tillhandahåller supporttjänster för transport- och logistikbranschen samt kommersiella fordon.

Målet med samarbetet är att säkerställa hög tillgänglighet på släpvagnar för kunderna. För att möta detta har 24/7 Assistance genomgått omfattande utbildning i Schmitz Cargobulls produkter, med särskilt fokus på företagets egna kylaggregat, S.CU.

Cargobull Euroservice erbjuder hjälp tills dess att driftstopp eller serviceåtgärd är avslutad. Tjänsterna omfattar bland annat bärgning, däckservice, el- och kylreparationer samt rådgivning i juridiska frågor och hantering av ersättningsfordon. Tjänsten är tillgänglig oavsett om kunden har ett serviceavtal eller inte.

Samarbetet innebär också ett närmare tekniskt stöd mellan 24/7 Assistance och Schmitz Cargobulls egna specialister. Enligt 24/7 Assistances vd Jarno Bor är detta ett steg mot att höja servicenivån ytterligare och utveckla nya digitala lösningar.

I dagsläget finns cirka 1 400 auktoriserade servicepartners för Schmitz Cargobull i Europa. Dessa får kontinuerlig utbildning för att upprätthålla och vidareutveckla sin kompetens inom företagets produkter och tjänster.

Om artikeln

Publicerad: 2025-06-04 11:00
Kategori: Nyheter
Taggar: Företagsnyheter Produktnyheter Schmitz Cargobull