Foto: DB Schenker Foto: DB Schenker

DB Schenker är bäst i branschen på hållbarhet

Efter 58 000 intervjuer om hur hållbara 1400 olika varumärken uppfattas, utsågs DB Schenker till branschbäst på hållbarhet. Detta av Europas största oberoende varumärkesstudie med fokus på hållbarhet, Sustainable Brand Index.

Hanna Melander, Quality and Environment manager på DB Schenker.
– Vi gör väldigt mycket bra saker, det är så roligt att våra kunder ser det. Vi blev jätteglada. Det är jättekul att ännu fler kunder kan få upp ögonen för att vi arbetar hårt med de här frågorna, säger hon i ett pressmeddelande.
Sedan 2018 har företaget stadigt ökat takten i sitt omställningsarbete vilket har genererat en mängd aktiviteter i verksamheten som nu börjar ta fart, fortsätter Hanna Melander.

Idag arbetar företaget ständigt med att förbättra sig och hitta nya vägar och stänger inga dörrar. Hon tror att samarbete och engagemang är det som tagit DB Schenker högst upp på prispallen.

Hon lyfter att utan det nära samarbetet med DB Schenkers åkerier, hade omställningsarbetet varit mycket svårare.
– Flera av våra åkerier har vågat gå i fronten, gå först. Vi hade inte lyckats utan dem. Så det är vi väldigt tacksamma för, säger Hanna Melander.

År 2020 är inget vanligt år.
– Vi se vad som händer, men vi har väldigt många spännande planer och tankar. Vi vill öka takten ytterligare, så det ser jag fram emot, avrundar Hanna Melander.

Om artikeln

Publicerad: 2020-03-31 12:52
Kategori: Nyheter
Taggar: Branschbäst DB Schenker Sustainable Brand Index