En säkerhets- och gatepersonal välkomnar en viktig kund – lastbilschauffören, skriver APM Terminals som bildtext i sitt pressmedelande. Foto: APM Terminals Gothenburg

Lastbilschauffören – en viktig kund för APM Terminals

Sedan slutet av 2018 har vi ingått i ett globalt samarbete inom APM Terminals med fokus att förbättra servicen vi ger till våra lastbilschaufförer.

Förbättringarna omfattar exempelvis tydligare kommunikation direkt med lastbilschauffören och dispatchern. Inom kort blir fler förbättringar implementerade vilka bygger på en hög grad av digitalisering för att ytterligare förenkla och effektivisera för lastbilschauffören.

Man har nu implementerat ett system som ger lastbilschauffören en påminnelse att förnya passerkortet för fortsatt tillgång för passage till terminalområdet. Påminnelsen skickas ut på mail innan passerkortet blir ogiltigt. Målsättningen är att ingen ska bli nekat tillträde på grund av utgånget passerkort, står det i pressmeddelandet.

Henrik Holmén Head of HSSE, APM Terminals Gothenburg.
– Vi vill kombinera en hög säkerhetsnivå med en hög servicenivå och på det här sättet förenklar vi vardagen för de som utför viktigt arbete inne på terminalområdet nämligen lastbilschauffören, säger han.

För att informationen ska nå chauffören behöver en mailadress anges när Safety Induction genomförs. Under kommande veckor kommer en informationskampanj riktad till lastbilschauffören att pågå.

Kontakta Customer Service på: Customerservice.Got@apmterminals.com för mer information eller för att ange en mailadress.

Aspök

Om artikeln

Publicerad: 2019-05-10 12:55
Kategori: Nyheter
Taggar: APM Terminals Gothenburg Företagsnyheter