Fotograf: Scania

Skräckfilm ska locka fler till Scanias förartävling

Nu tar även Scania klivet in i "filmbranschen". Södertäljeföretaget vill via Youtube marknadsföra sin stora förartävling med filmen "Cargo Madness".

Scanias förartävling är världskänd. Men för att locka till sig ytterligare nyfikna blickar, har man valt att använda samma framgångsmetod som Volvo – Youtube.

I filmen ”Cargo Madness” ser vi hur Scania bjuder in lastbilsföraren Daniel Olsson till förartävlingen Young European Truck Driver 2014 genom att utsätta honom för ett test – en transport av en väldigt ovanlig last.
Med dolda kameror utmanades den slumpmässigt utvalda föraren genom ett minst sagt förvirrande uppdrag.

Uppdraget var i grunden tydligt: kör till ett lager för att hämta en leverans.
Aldrig hade Daniel kunnat förutse vad leveransen innehöll. Det första uppdraget innebär att manövrera bilen genom ett trångt lagerutrymme, allt i sällskap av den något åldrade och mystiske kunden Dr Sullivan.

Daniel lyckas målmedvetet manövrera bilen och genomföra uppdraget. Ett riktigt proffs!
– Mitt jobb är att ge service och jag försöker alltid att säkerställa att kunden blir nöjd, kommenterar Daniel Olsson.

När man ser filmen, är det svårt att inte tycka lite synd om Daniel, som erkänner att han blev grundlurad och insåg inte att allt var en bluff förrän det hela avslöjades.
– Jag kan ärligt säga att det här var det mest krävande uppdrag jag någonsin haft som förare. Trots detta tänkte jag aldrig tanken att ge upp – alla uppdrag måste slutföras.

Filmen ”Cargo Madness” kan du se genom att klicka här!

Om artikeln

Publicerad: 2014-02-13 17:30
Kategori: Nyheter
Taggar: Förartävling 2014 Scania Youtube