Mercedes i offensiv satsning på den svenska marknaden

Fackmässan Logistik & Transport går för tionde gången på Svenska Mässan i Göteborg 26-29 maj. Och Mercedes går för första gången in som uts...

Fackmässan Logistik & Transport går för tionde gången på Svenska Mässan i Göteborg 26-29 maj. Och Mercedes går för första gången in som utställare, man tänker göra en storsatsning i segmentet lätta lastbilar.
– Vi tror det är precis rätt tid för en offensiv, säger Anders Ribbfjärd, försäljningschef på Hedin Bil.
Mercedes Benz är inte endast ny utställare på mässan, man blir dessutom en av de största.
– I dessa tider gäller det att skärpa till sina kundrelationer. Det är viktigare än någonsin, säger Anders Ribbfjärd på Hedin Bil, som säljer 40 procent av alla Mercedes-fordon i Sverige.
– Att krypa ihop i försvarsställning leder ingenvart. I det turbulenta läge som råder just nu ser vi, tvärtom, möjligheter att kapa åt oss nya marknadsandelar.
På Logistik & Transport visar Mercedes Benz sitt utbud av lätta lastbilar, upp till 3,5 ton. Det handlar om allt från specialfordon, bussar, ambulanser, frys- och kylbilar till vanliga skåpbilar. Dessutom presenteras en ny dragbil för trailers, som kan köras med B-E-körkort.

Om artikeln

Publicerad: 2009-03-27 00:00
Kategori: Nyheter
Taggar: